sobota 25. července 2015

Vesnický karneval + DIY kostým idiána


V pátek večer jsme byli na karnevalu u našich kamarádů, kteří bydlí v malé španělské vesnici. Španělští vesničané rádi slaví. Slaví v podstatě cokoliv (ve Valencii právě probíhají oslavy toho, že je červenec), často to souvisí s nějakým svatým a většinou to vůbec nevypadá jako náboženské oslavy.

V Enově slaví Pannu Marii (Španělé mají asi tak 360 různých Pan Marií), začalo to v pátek karnevalem a končí to v neděli průvodem s ohněm a plamenomety, aspoň podle toho, jak nám to popisovali, tam už nejdem. 





Pro Eduarda i mého drahého (MD) to byl první karneval v životě. Šli jsme za indiány a kovboje, kostýmy z toho, co dům dal plus jedna prachovka s peřím. Edovi jsem vytvořila kostým z jednoho trička s dlouhým rukávem, které jsem už chtěla vyhodit. Bylo by lepší hnědé, ale nebylo a takhle může jít příště i za Robina Hooda.





Tady je jednoduchý návod: Tričku jsme ustřihla spodní lem tak, aby zůstal v celku. Nastříhala jsem spodní třásně. Ustřihla jsem rukávy a nastříhala třásně na rukávech. Rukávy jsem taky nastříhala tak, aby zůstal zachovaný lem, a staly se z nich návleky na nohy. Ustřihla jsem lem výstřihu do špičky (ale časem se to hodně vytahalo, chtělo by to nějak zpevnit). Pak jsem vzala spodní lem trička, rozstřihla jsem ho na jednom místě, rozložila na něj peří, na to lem z výstřihu a přišila jsem to jednoduše cikcak stehem na stroji. Voilá! Udělal mi radost, můj indián, nechal si tu čelenku na sobě skoro celou dobu!


Žádné komentáře:

Okomentovat